خرید تخم نطفه دار مرغ مرندی

پرورش و فروش خرید تخم نطفه دار مرغ مرندی با بهترین کیفیت

برای خرید و مشاوره و راهنمایی تماس بگیرید: 09100900674

قیمت تخم نطفه دار مرغ مرندی 50.000 هزار تومان

  • ارسال در عرض 48 ساعت پس از جمع آوری تخم نطفه دار مرغ مرندی

  • بسته بندی بصورت منظم و در داخل پوکه نرم درخت

  • تست و برسی محصول قبل از ارسال

  • امکان ارسال به تمام نقاط کشور و کشور های همسایه

  •  ارسال با انواع شرکت های باربری سریع و با اطمینان

  • مشاوره رایگان 

جهت سفارش محصول اینجا کلیک کنید

دستگاه جوجه کشی مخصوص تخم نطفه دار مرغ مرندی

توجه  جهت استعلام قیمت  خرید تخم نطفه دار مرغ مرندی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید

خرید تخم نطفه دار مرغ مرندی
مرغ مرندی

مرغ مرندی                          شماره تماس شرکت : 09100900674

مرغ و خروس نژاد مرندی جزء دسته مرغ‌های آسیایی و از بهترین و شناخته شده‌ترین نژاد مرغ بومی کشور ایران به شمار می‌رود.

این نژاد توانسته خود را به خوبی با اقلیم سرد کوهستانی نواحی شمال غربی کشور، منطقه آذربایجان و به خصوص منطقه مرند وقف دهد.

به طوری که حتی رنگ پوشش پرهای بدن که به رنگ سیاه است، خود نوعی انطباق با شرایط آب و هوایی سرد و سخت آن منطقه است، زیرا رنگ سیاه نسبتاً نور خورشید را بیشتر جذب و گرما را کمتر از دست می‌دهد.

مرغ و خروس مرندی نژادی دو منظوره است.

این نژاد از لحاظ تولید گوشت و همچنین از لحاظ تولید تخم‌مرغ از بهترین نژادهای تخم‌گذار به شمار می‌رود از اینرو بین مردم آذربایجان و دیگر نواحی بسیار محبوب است.

همچنین از قابلیت‌های این نژاد می‌توان به نیاز به غذای کم و تحمل بالای سرما اشاره کرد.

این نژاد مرغ و خروس در منطقه مرند از قدمت طولانی برخوردار است و بنا به اعتقاد بعضی از محققین با نژاد ارولوف روسی در قرابت است هرچند به نظر می‌رسد اثبات این موضوع مشکل باشد.

نژاد مرغ و خروس مرندی از لحاظ شکل ظاهری و وجود پر در نواهی پا و ساق پا و ریش زیبا به عنوان مرغ و خروس زینتی بین ایرانی‌ها محبوبیت زیادی دارد .

اما متاسفانه امروزه به علت بی‌توجهی، آمیختگی این نژاد با دیگر نژادها، عدم برنامه اصلاح نژاد صحیح و حفظ این نژاد، مرغان مرندی درحال انقراض بوده و تعداد کمی از نوع اصیل آن درنواحی مرند و یا در دست دوستداران مرغ مرندی موجود است.

خصوصیات مرغ مرندی:

نژاد مرغ و خروس مرندی دارای جثه متوسط می‌باشد. وزن خروس‌های مرندی بالغ در حدود ۵/۲ تا ۳ کیلوگرم و مرغ‌های مرندی بالغ در حدود ۲ تا ۲/۲ کیلوگرم می‌باشد.

پوشش پرها به رنگ سیاه یکدست، منقار سیاه یا خاکستری، لاله گوش (گوشواره) به رنگ سفید، تاج ساده و به صورت افراشته و به رنگ قرمز است.

ریش متوسط، ساق پا پوشیده از پر و جهت پرها به سمت جلو می‌باشد. پاها دارای چهار انگشت است. متاسفانه اطلاعات کمی درمورد مرغ مرندی، همچون دیگر نژادهای مرغ بومی ایران موجود است.

تنها معدود محققین و کارشناسان دلسوز، دوستدار اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و همچنین اصلاح این نژاد پرداخته‌اند. البته در سال‌های اخیر بعضی از پرورش‌دهندگان توانسته‌اند جهش‌های رنگی مختلفی مانند مرغ و خروس مرندی سفید و… از این نژاد به وجود آورند.                    شماره تماس شرکت : 09100900674

سن بلوغ مرغ مرندی: 7-6 ماهگی

میزان تخم گذاری سالیانه مرغ مرندی: در شرایط روستایی 120 تا 150 عدد و در شرایط مناسب تا 180 عدد نیز می رسد. وزن تخم مرغ در حدود 50 گرم و از نظر خاصیت مادری و کرچی، مرغ خوبی می باشد.

 

عکس های مرغ مرندی

تخم نطفه دار مرغ مرندی
مرغ مرندی
تخم نطفه دار مرغ مرندی
مرغ مرندی
تخم نطفه دار مرغ مرندی
مرغ مرندی
تخم نطفه دار مرغ مرندی
مرغ مرندی
تخم نطفه دار مرغ مرندی
مرغ مرندی