تخم نطفه دار مرغ گوشتی

پرورش و فروش تخم نطفه دار مرغ گوشتی با بهترین کیفیت

برای خرید و مشاوره و راهنمایی تماس بگیرید: 09100900674

قیمت تخم نطفه دار مرغ گوشتی 10.000 تومان

  • ارسال در عرض 48 ساعت پس از جمع آوری تخم نطفه دار مرغ گوشتی

  • بسته بندی بصورت منظم و در داخل پوکه نرم درخت

  • تست و برسی محصول قبل از ارسال

  • امکان ارسال به تمام نقاط کشور و کشور های همسایه

  •  ارسال با انواع شرکت های باربری سریع و با اطمینان

  • مشاوره رایگان 

جهت سفارش محصول اینجا کلیک کنید

دستگاه جوجه کشی مخصوص مرغ گوشتی

توجه  جهت استعلام قیمت روز تخم نطفه دار مرغ گوشتی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید

تخم نطفه دار مرغ گوشتی
مرغ گوشتی

مرغ گوشتی                               شماره تماس شرکت : 09100900674

سویه ترکیبی جوجه‌های گوشتی از تلاقی جوجه‌خروس کورنیش و جوجه مرغ پلیموت سفید تولید شد. این سویه اولین تلاش برای به دست آوردن یک‌سویه به‌خصوص گوشتی بود که در دهه ۱۹۳۰ معرفی گردید. از مهم‌ترین نژادهای گوشتی می‌توان به پلیموت راک، کورنیش و کوشین اشاره نمود.

پرورش جوجه‌ها مرغ گوشتی: برای پرورش جوجه‌های گوشتی، جوجه‌های یک‌روزه از مرغ مادر گوشتی و جوجه‌کشی‌ها خریداری‌شده و سپس به مرغداری منتقل می‌شود. به علت پرورش سریع جوجه‌های گوشتی که در عرض ۴۲ روز از وزن ۴۲ گرم به ۲۵۰۰ گرم می‌رسند، برنامه‌های پرورشی، تغذیه‌ای و بهداشتی به خصوصی در گله‌های پرورشی صورت می‌گیرد به‌طوری‌که پرورش سنتی آن قابل‌مقایسه با نوع صنعتی آن نیست.

محل مزرعه پرورش طیور باید به نحوی انتخاب شود که در اطراف آن تراکم واحدهای پرورش دام و طیور کم باشد و هم‌چنین با مراکز مرتبطی مانند جوجه‌کشی، کشتارگاه‌ها، مراکز فراوری ضایعات و پسماندهای دام و طیور و حتی واحدهای کشاورزی و خصوصاً گلخانه‌ای که از فضولات دام و طیور به‌عنوان کود استفاده می‌کنند و می‌توانند موجب انتقال عوامل بیماری‌زا شوند دارای فاصله مناسب باشند.

۲۴ ساعت قبل از ورود جوجه‌ها به سالن باید محل تخلیه جوجه‌ها گرم شود. دمای مناسب جهت ۴۸ ساعت اول زندگی جوجه‌ها ۳۲ درجه سانتی‌گراد در ارتفاع ۳۰ سانتی‌متری از کف سالن هست. هم‌چنین باید رطوبت کافی ۵۵ تا ۷۰ درصد نیز طی دوره پرورشی تأمین شود. جوجه‌ها همیشه باید به آب تازه و تمیز دسترسی داشته باشند. منبع تأمین آب مصرفی یک مرغداری معمولاً چاه آب، مخزن ذخیره آب یا در مواردی لوله‌کشی آب تصفیه شهری هست ولی به‌هرحال آب باید در یک منبع یا تانک بزرگ ذخیره شود. جهت تأمین فشار مناسب آب، تانک آب باید در محل مرتفعی مستقر گردد.                       شماره تماس شرکت : 09914325076

تهویه مرغ گوشتی: تأمین هوای تمیز و هم‌چنین خروج هوای آلوده‌شده داخل سالن یکی از اصلی‌ترین اقدامات یک مرغداری هست. در سالن‌ها به علت تراکم بالا و هم‌چنین بالا بودن سرعت رشد مرغ و خروس همیشه تأمین اکسیژن مهم هست. تهویه مطلوب در سالن منجر به رسیدن به کاهش درجه حرارت، رطوبت و به حداقل رساندن گردوغبار و بوی گازها و کاهش گازهای مضر می‌شود و بعلاوه باعث مهیاکردن اکسیژن برای تنفس می‌شود. 

همچنین، عدم تهویه مناسب نیز باعث به وجود آمدن برخی مشکلات مانند افزایش رطوبت بستر، افزایش درجه حرارت، استنشاق بوی آمونیاک و آسیب به شش‌ها و دستگاه تنفس، تعویق رشد، کاهش راندمان تبدیل غذایی و ضررهای اقتصادی می‌شود.

برنامه نوری مرغ گوشتی: در پرورش صنعتی جوجه‌های گوشتی میزان روشنایی و تاریکی سالن جدا از ساعات روز و شب تنظیم می‌شود. برنامه نوری مناسب باعث بهبود عملکرد، کاهش مرگ‌ومیر و بهبود ضریب تبدیل غذایی می‌شود. همچنین از بروز بیماری‌هایی مثل آسیت جلوگیری می‌نماید. از طرفی با اجرای برنامه نوری مناسب و ایجاد روز و شب مصنوعی به علت شبیه کردن شرایط پرورش به حالت طبیعی، جوجه‌ها شاداب‌تر و سرزنده‌تر می‌شوند.

خوراک و جیره غذایی مرغ گوشتی: رشد سریع طیور نیاز به پروتئین را در آن‌ها افزایش می‌دهد. پروتئین خوراک طیور به نوع طیور، سن و مرحله تولید آن‌ها بستگی دارد. میزان غذای مصرفی روزانه طیور با میزان انرژی خوراک، مواد مغذی آن، سن، وزن بدن، حرارت محیط و میزان تولید آن‌ها رابطه مستقیم دارد. افزایش انرژی غذا موجب کاهش مصرف روزانه آن می‌شود درصورتی‌که نسبت انرژی به پروتئین در خوراک طیور در نظر گرفته نشود و پرنده غذای خود را تنها بر اساس انرژی تأمین نماید، میزان رشد طیور براثر کاهش پروتئین مصرفی کاهش پیدا می‌یابد.

شماره تماس شرکت : 09100900674

به‌طورکلی طیور به‌اندازه‌ای غذا می‌خورند که احتیاجات انرژی خود را تأمین کند که در این صورت خوراک دادن به‌صورت اختیاری یا آزاد امری غیرمنطقی نخواهد بود. جیره باید به نحوی تنظیم شود تا خوراک مصرفی روزانه تمام احتیاجات مغذی حیوان را به نحو مطلوب تأمین کند. مواد تشکیل‌دهنده جیره طیور مختلف عمدتاً شبیه به یکدیگر بوده و فقط نسبت مواد تشکیل‌دهنده آن برای هر گروه از آن‌ها متفاوت است احتیاجات مواد معدنی به‌مانند کلسیم، فسفر، منگنز و روی در جوجه‌ها نسبتاً پایین است اما باید نسبت مناسب بین آن‌ها رعایت شود.

به علت سرعت رشد بالای جوجه‌های گوشتی، خوراک طیور بسیار باکیفیت است. انرژی خوراک آن‌ها نزدیک به ۳۲۰۰ کیلوکالری و پروتئین آن در حدود ۲۳ الی ۱۸ درصد است. طول دوره پرورش، ۴۲ روز شامل دوره آغازین (از روز اول تا پایان روز ۲۱) و دوره رشد و پایانی (از روز ۲۲ تا پایان روز ۴۲) است.

نکته‌هایی در مورد تغذیه کاربردی طیور مرغ گوشتی:

1 – شرایط نامناسب محل نگهداری، مدت‌زمان نگهداری و شرایط قبل از برداشت محصول، موجب افزایش احتمال آلودگی غلات خصوصاً ذرت به مایکوتوکسین ها می‌شود.

2 – رطوبت بیش از 13درصد، درجه حرارت 10 تا 40 درجه سانتی‌گراد و PH بین 4 تا 8، شرایط مناسبی برای رشد کپک‌ها است.

3 – از مهم‌ترین اثرات منفی مایکوتوکسین ها بر طیور، تضعیف سیستم ایمنی و اسهال است.

4 – پلت کردن خوراک موجب توقف رشد کپک نشده و فقط در رشد کپک تأخیر ایجاد می‌نماید.

5 – قارچ‌ها، مخمرها و باکتری‌ها از عوامل آلوده‌کننده خوراک می‌باشند.

6 – منابع پروتئین‌های حیوانی، بیشترین احتمال آلودگی به سالمونلا را دارند.

7 – عدم وجود سالمونلا در نمونه خوراک ارسالی به آزمایشگاه به معنای عدم وجود سالمونلا در خوراک نیست.

8 – مهم‌ترین منبع پروتئین گیاهی جهت تغذیه طیور، کنجاله سویا است.

9 – پروتئین‌های باکیفیت پایین ضمن ایجاد استرس متابولیکی، هضم و جذب کامل نداشته و دفع مقادیر هضم نشده آن، انرژی بر بوده و با آبکی کردن مدفوع، رطوبت بستر را افزایش می‌دهند.

10- استفاده از خوراک باکیفیت پایین موجب کاهش رشد، افزایش ضریب تبدیل، کیفیت بد لاشه، کاهش سطح ایمنی و افزایش طول دوره می‌گردد.

11 – فاکتورهای ضد تغذیه‌ای در سویا به دلیل عدم حرارت کافی سویا در کارخانه خوراک، می‌تواند بر روی جذب اسیدهای آمینه تأثیرگذار باشند بهترین عامل برای جوجه کشی موفق و اولین مورد مهم برای این کار خرید تخم نطفه دار مرغ با کیفیت میباشد.

12 – حرارت بیش‌ازحد در طی فرایند تولید دانه‌های روغنی (سویا) می‌تواند موجب کاهش قابلیت هضم اسیدآمینه لیزین و در درجه بعد سیستئین گردد.

13 – وجود پلی ساکاریدهای غیر نشاسته‌ای در خوراک، موجب افزایش دفع اسیدهای آمینه می‌گردد.

14- در همه حال اسیدآمینه لیزین به‌عنوان مرجع در نظر گرفته‌شده و سایر اسیدهای آمینه با آن مقایسه می‌گردد.

15 – همیشه اسیدهای آمینه لیزین، متیونین، سیستئین، ترئونین مورد توجه قرار گیرد.

16 – در ترتیب محدودیت‌های اسیدهای آمینه، پس از لیزین و متیونین، ترئونین قرار دارد.

17 – در جیره حاوی پودر گوشت، محدودیت اسیدآمینه بر پایه تریپتوفان و اسیدهای آمینه گوگرددار است.

18 – افزایش ترئونین جیره منجر به افزایش طول، عرض و عمق پُرزهای روده می‌گردد.

19 – ترئونین در جیره، ابزاری جهت بهبود کیفیت خوراک (تعادل اسیدهای آمینه) و کاهش هزینه خوراک است.

20 – امروزه طیور گوشتی به‌جای پروتئین خام نیازمند میزان معینی از اسیدهای آمینه هستند.

21 – اسیدهای آمینه جذب‌شده مازاد بر نیاز پرنده در بدن سوخته شده و نیتروژن آن دفع می‌شود، بنابراین با متعادل نمودن اسیدهای آمینه دفع نیتروژن به حداقل رسیده و سودآوری به حداکثر می‌رسد.

22- فاکتور ممانعت کننده تریپسین، از برگ خریدهای ضد تغذیه‌ای سویا است.

23– آرابینوگزیلان ها در گندم قادرند حدود 10 برابر وزن خود آب جذب کرده و موجب کاهش هضم و جذب مواد مغذی گردند.

24- قابلیت هضم بیوتین موجود در گندم برای طیور بسیار پایین است.

25- کمبود بیوتین می‌تواند موجب عارضه کبد چرب گردد.

26 – استفاده از تخم پنبه در جیره مرغان تخم‌گذار، به دلیل وجود گوسیپول موجب تغییر رنگ زرده تخم‌مرغ می‌شود.

27 – استفاده از سولفات آهن، آثار منفی گوسیپول در جیره را برطرف می‌نماید.

28 – استفاده از پودر ماهی باکیفیت پایین، موجب کمبود تیامین در طیور جوان می‌شود.

29 – استفاده از داروی ضد کوکسیدیوزآمپرولیوم در گله‌های جوان می‌تواند موجب کمبود تیامین گردد.

30 – کمبود سیستئین موجب عدم رشد پرها و یا پر ریزی می‌گردد.

31 – چنانچه 6 ماه از تولید پرمیکس ویتامینK گذشته باشد، میزان ویتامینK به کمتر از 10% خواهد رسید.

32 – همیشه کم شدن سرعت عبور مواد غذایی از دستگاه گوارش به معنای افزایش قابلیت هضم نیست.

33 – در صورت آلودگی گله به مایکوتوکسین ها، افزودن اسیدآمینه متیونین ضروری است.

34- مهم‌ترین مواد معدنی موردنیاز طیور، کلسیم و فسفر است.

35 – تعادل الکترولیت‌ها (سدیم، پتاسیم و کلر) در مرغ گوشتی مهم است.

36 – جهت دستیابی به ضریب تبدیل مطلوب، تکامل سیستم‌های ایمنی، قلبی و عروقی، ریوی و اسکلتی پرنده ضروری است.

37- دان خوری ناکافی موجب کاهش میزان رشد و عدم یکنواختی گله می‌گردد.

38 – ارتفاع دان خوری را روزانه تنظیم نمایید، به‌نحوی‌که پشت پرنده با کف دان خوری هم‌سطح باشد.

39 – آب‌ودان در مراحل اولیه پرورش می‌بایست در دسترس جوجه‌ها باشد.

40 – جوجه‌ها در مراحل اولیه پرورش جهت دستیابی به آب‌ودان نباید بیش از یک متر را طی نمایند.

41 – کنترل نهایی ازنظر امکان دسترسی به آب‌ودان و توزیع آن‌ها در داخل سالن، قبل از تحویل جوجه‌ها انجام گیرد.

42 – کارتن‌های جوجه باید بدون تأخیر و به‌آرامی و یکنواخت در محدوده جوجه ریزی تخلیه گردد.

43 – کارتن‌های خالی جوجه باید در اسرع وقت از سالن خارج گردد.

انواع بستر در سالن‌های پرورش طیور مرغ گوشتی:

۱- سالن‌های با بستر پوشال: در این سالن‌های تمام کف، مسطح و در هنگام پرورش طیور روی آن پوشال نجاری و یا انواع دیگر بستر پخش می‌شود. این سالنها برای پرورش همه نوع طیور مناسب است. ارتفاع پوشال را معمولا ۶-۵ سانتیمتر در نظر می‌گیرند و با رشد طیور بر ارتفاع پوشال اضافه می‌کنند و در حدود ۱۵-۱۰ سانتی‌متر در پایان دوره پرورش می‌رسد.

۲- سالن‌های با بستر پوشال و نرده: در این نوع سالن‌ها قسمتی (حدود ۶۰ درصد) توسط نرده، یا مفتول‌های آهنی جوش‌خورده به هم و بقیه کف (حدود ۴۰ درصد) از پوشال پوشیده شده است. این سالن‌ها به‌طورکلی برای گله‌های مادر، بخصوص گله‌های مادر گوشتی و بوقلمون بکار می‌روند اما می‌توان آن‌ها را برای پرورش نیمچه ها نیز بکار برد  به‌شرط آنکه نیمچه ها به این‌گونه بسترها عادت داده باشند. مزیت این‌گونه سالن‌ها، باروری بیشتر تخم نطفه دار مرغ گله‌های مادر و تراکم بیشتر در واحد سطح سالن برای نگهداری است اما این سالن‌ها هزینه ساخت زیادی دارند.

۳- سالن‌های با بستر تمام نرده: این سالن‌ها برای پرورش مرغان تخم‌گذار بکار می‌رود. مزیت آن، این است که در مقایسه با سالن‌های با بستر پوشال، هر مرغ به فضایی در حدود ۵۰% کمتر، احتیاج دارد. مشخصات نرده شبیه سالن‌های با بستر نرده و پوشال است، با این تفاوت که در این سالن‌ها تمام بستر سالن از نرده یا توری پوشیده شده است. این‌گونه سالن‌ها، بهداشتی‌ترین بسترها را دارند و به علت تماس نداشتن طیور با فضولات و نبودن گردوخاک، ازنظر نیروی کارگری به کارگر کمتری نیازمند است.

تخم نطفه دار مرغ گوشتی
مرغ گوشتی