تخم نطفه دار قرقاول

پرورش و فروش تخم نطفه دار قرقاول با بهترین کیفیت

قیمت تخم نطفه دار قرقاول آمریکایی و پاکستانی 40000هزار تومان

قیمت تخم نطفه دار قرقاول بلژیکی 150.000هزار تومان

قیمت تخم نطفه  دار قرقاول لیمویی 150.000هزار تومان

قیمت تخم نطفه دار  قرقاول سیلور 150.000هزار تومان

قیمت تخم نطفهدار قرقاول لیدی 150.000هزار تومان

برای خرید و مشاوره و راهنمایی تماس بگیرید: 09100900674

توجه:

شروع ویژه فروش تخم نطفه دار قرقاول در انواع نژاد های خاص جهت ثبت سفارش تماس بگیرید.

  • ارسال در عرض 48 ساعت پس از جمع آوری تخم نطفه دار قرقاول
  • بسته بندی بصورت منظم و در داخل پوکه نرم درخت
  • تست و برسی محصول قبل از ارسال
  • امکان ارسال به تمام نقاط کشور و کشور های همسایه
  •  ارسال با انواع شرکت های باربری سریع و با اطمینان
  • مشاوره رایگان 

جهت سفارش محصول اینجا کلیک کنید

_راندمان 90%
_دارای گواهی سلامت مولد قلعه
_دارای کارتکس ضمانت نامه کتبی
_ارسال به سرتاسر کشور در کمترین زمان ممکن
_مشاوره رایگان در طول جوجه کشی
_جهت خرید یا مشاوره با ما در تماس باشد

دستگاه جوجه کشی مخصوص تخم نطفه دار قرقاول

تخفیف ویژه ماه مهر ماه فروش تخم نطفه دار قرقاول 

لیست قیمت تخم نطفه دار قرقاول

قیمت تخم نطفه دار قرقاول امریکایی 40000هزار تومان

قیمت تخم نطفه دار قرقاول بلژیکی 150.000هزار تومان

قیمت تخم نطفه دار قرقاول لیدی 150.000هزار تومان

قیمت تخم نطفه دار قرقاول لیمویی 150.000هزار تومان

قیمت تخم نطفه دار قرقاول سیلور 150.000هزار تومان

فروش تخم و جوجه قرقاول
فروش تخم و جوجه قرقاول
تخم نطفه دار قرقاول لیدی
تخم نطفه دار قرقاول لیدی
قرقاول امریکایی
قرقاول امریکایی

قیمت تخم قرقاول بلژیکی 150.000هزار تومان

تخم نطفه دار قرقاول بلژیکی
تخم نطفه دار قرقاول بلژیکی

قیمت تخم قرقاول لیدی 150.000هزار تومان

تخم نطفه دار قرقاول لیدی
تخم نطفه دار قرقاول لیدی

قیمت تخم قرقاول لیمویی 150.000هزار تومان

تخم قرقاول لیمویی
تخم قرقاول لیمویی

قیمت تخم قرقاول تراکوپان 150.000هزار تومان
قیمت تخم قرقاول پاکستانی 40000هزار تومان

شماره تماس شرکت: 09100900674

توجه  جهت استعلام قیمت روز تخم نطفه دار قرقاول با کارشناسان فروش ما تماس بگیرین

عکس و فیلم تمام نژاد های قرقاول را میتوانید در این صفحه ببینید

تخم نطفه دار قرقاول های موجود قرقاول امریکی بلژیکی لیدی و.. 

 قرقاول pheasant 

قرقاول یکی از گونه های زیبا و منحصر به فردی در بین پرندگان زینتی بزرگ چثه می باشد که از تنوع نژادی و رنگی زیادی برخوردار هست که بیش از 100 گونه دارد.

در سالهای اخیر در بسیاری از کشورهای جهان به خاطر استفاده از گوشتش، به یک شاخه مهم از پرورش پرندگان تبدیل شده است.

پرورش این پرنده در عمل به دلیل ریزه کاریهایش مشکلاتی در بردارد اما باتوجه به قابلیت استفاده از محیط زیست و نادر بودن نوع وحشی آن، یکی از سودآورترین پرندگان نسبت به دیگر پرندگان هم

طراز از خود است. 

یکی از مزایا پرورش و نگهداری قرقاول نسبت به ماکیان دیگر از جمله مرغ و خروس های زینتی در جیره بندی دان هست، یعنی قرقاول فقط به اندازه نیاز روزانه دان مصرف می کند.

چون سیستم چینه دان قرقاول مثل مرغ و اردک توانایی انباشت غذا را ندارد و قرقاول بیش از نیاز روزانه به هیچ عنوان نمی تواند غذا مصرف کند.

قرقاول گوشتی در طول روز به طور میانگین 50 گرم غذا مصرف می کند و نژادهای تزیینی به مراتب کمتر مصرف می کنند، به طور مثال اگر یک پرورش دهنده 100 عدد قرقاول داشته باشد .

در دانخوری ها 50 کیلو دان بگذارد قرقاول ها تا 10 روز از این غذا استفاده می کنند و تا این مدت  نیازی به سرکشی و حضور دائمی و رفتن به داخل قفسها محل پرورش نیست و این ویژگی مثبت پرورش قرقاول هست، که به پرورش دهنده این امکان را می دهد که شغل دیگری داشته باشد.

فصل جفت گیری و تخم گذاری قرقاول در بهار هست، نژادهای گوشتی بین 40 تا 80 تخم می گذارند و نژادهای تزیینی بین 15 تا 30 عدد تخم می گذارند.

نگهداری: قرقاول به هر نوع آب و هوا سازگاری دارد و می توان آن را در همه جای ایران نگهداری و پرورش داد. حداقل دما 12- درجه زیر صفر و حداکثر دما نهایت 50 درجه بالای صفر برای قرقاول بالغ قابل تحمل هست.

جیره غذای قرقاول باید بالای حاوی 20 درصد پروتیئن و برای جوجه حاوی 24 درصد پروتئین باشد، بعلاوه باید حتمأ حاوی کوکسیدواستات باشد.

غیر از دان که باید بالای 20 درصد پروتیئن باشد و به صورت پلیت و شبیه دان مرغی هست، از سبزیجات و مولتی ویتامین و ویتامینه می توان استفاد کرد.

فواید گوشت قرقاول و خواص درمانی:

گوشت قرقاول بسیار لطیف، نرم و سریع الهضم است و منبع فسفر، مس، روی، آهن و سرشار از ویتامینهای B12, B1 می باشد و وجود این عناصر معدنی و کمیاب برای بیماری چون آسم، تشنج، فشار خون و سنگ کلیه بهترین دارو هست.

معرفی انواع نژاد قرقاول

قرقاول طاووسی
قرقاول طاووسی

قرقاول طاووسی peacock-pheasant: قرقاول مالزیایی بانام قرقاول طاووسی نیز شناخته می‌شود و بومی کشور مالزی می‌باشد.            

شماره تماس شرکت: 09100900674

مشخصات ظاهری قرقاول طاووسی: قرقاول نر، به‌طورکلی پرهای آن‌ها به رنگ قهوه‌ای کمرنگ با لکه‌های کوچک سیاه‌وسفید همراه با لکه‌های اشکی به رنگ سبز و سبز مایل به آبی بر روی انتهای پرها که شباهت زیادی به طاووس‌ها دارد می‌باشد.

ناحیه گلو به رنگ سفید بوده، پوست صورت لخت بوده و چشم‌ها به رنگ آبی مایل به سفید و بر روی سر واجد تاج است.دم در قرقاول مالایی در بین نژادهای مختلف قرقاول‌ها کوتاه‌ترین دم است.

اندازه نرها در حدود ۵۰ الی ۵۳ سانتیمتر است و در حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ گرم نیز وزن دارند. قرقاول ماده، نسبت به جنس نر جثه کوچک‌تری دارد و پرهای آن‌ها جلای کمتری دارد. دم آن‌ها نیز به‌طور محسوسی نسبت به نرها کوتاه‌تر و کوچک‌تر است.

اندازه ماده‌ها در حدود ۴۰ الی ۴۵ سانتیمتر بوده و وزن آن‌ها در حدود ۴۵۰ الی ۵۵۰ سانتیمتر است.

زیستگاه و پراکندگی قرقاول طاووسی:

قرقاول کاکل‌دار طاووسی مالایی بومی شبهه جزیره مالزی تا جنوب تایلند و شاید تا میانمار و سوماترا و سنگاپور هستند.

تغذیه قرقاول طاووسی:

میوه‌ها، حشرات، مورچه‌ها، دانه‌ها و گیاهان

زادوولد قرقاول طاووسی:

زادوولد و تکثیر در ماه‌های مارس، آوریل و اوت است. نرها فقط نقش باروری را دارند و ماده‌ها به‌تنهایی وظیفه جوجه داری و پرورش آن‌ها را بر عهده‌دارند. طول زمان جوجه درآوری در حدود ۲۲ الی ۲۳ روز است.

وضعیت بقاء قرقاول طاووسی:

قرقاول مالایی در لیست قرمز گونه‌های در معرض انقراض قرارگرفته است.

فیلمی از قرقاول طاووسی ⇓

 
 
 



قرقاول گوش دار آبی
قرقاول گوش دار آبی

قرقاول گوش دار آبی blue eared pheasant: قرقاول گوش دار آبی بومی جنگلهای کوهستانی مناطق مرکزی کشور چین می باشد. گوش دار آبی از دسته قرقاولهای گوش دار می باشد. از خصوصیات منحصربه فرد خانواده قرقاولهای گوش دار شباهت بین دو جنس نر و ماده آنها است.

مشخصات ظاهری قرقاول گوش دار آبی: از لحاظ ظاهری شباهت زیادی بین دو جنس نر و ماده وجود داشته، قرقاول گوشدار آبی ماده کمی کوچکتر از نوع نر آن است. رنگ پرهای بدن آنها خاکستری تیره مایل به آبی است. تاج پرنده به رنگ سیاه و سفید بوده، رنگ عنبیه چشم زرد است، پوست صورت لخت و به رنگ قرمز بوده، پوشش پرهای گوش به رنگ سفید می باشد. دم آنها بلند و به رنگ سیاه است. پاهای این قرقاولها به رنگ قرمز می باشد.    

شماره تماس شرکت: 09100900674

خصوصیات رفتاری قرقاول گوش دار آبی: قرقاولهای گوش دار آبی پرندگانی اجتماعی هستند، آنها معمولاً در دسته ها و گله های بزرگ متشکل از ۵۰ الی ۶۰ عدد قرقاول زندگی می کنند. در اسارت نیز آنها پرندگانی آرام هستند.

زیستگاه و پراکندگی قرقاول گوش دار آبی: قرقاول گوش دار آبی عمدتاً در سراسر جنگلهای مناطق مرکزی چین در ارتفاع ۱۱۵۰۰ پا از سطح دریا یافت می شوند.

وضعیت بقا قرقاول گوش دار آبی: قرقاول گوش دار آبی نسبتاً از جمعیت مناسبی برخوردار است و در لیست گونه های کمتر در معرض تهدید قرار دارد. در بین دسته قرقاولهای گوش دار، این قرقاولها رایج ترین و پرجمعیت ترین نژاد می باشد.

تغذیه قرقاول گوش دار آبی: معمولاً توسط منقار خود به حفاری و جستجو زمین برای یافتن ریشه ها و قدد گیاهان و حشرات می پردازند. رژیم غذایی آنها شامل انواع گیاهان، ساقه ها و توتها است. در اسارت می توان آنها را از انواع دانه غلات، دان صنعتی طیور، پلیت قرقاول، کنسانتره و میوه ها و سبزیجات تغذیه کرد.

محل نگهداری قرقاول گوش دار آبی: در اسارت مناسب ترین مکان جهت نگهداری از یک جفت از این قرقاولها، مکانی مسقف و محصور به مساحت حداقل ۱۰ متر مربع با بستری پوشیده شده از کاه و کلش یا خاک دستی، شن و ماسه، علوفه خشک و غیره می باشد. از آنجایی که قرقاول گوش دار آبی معمولاً عادت به حفاری زمین برای یافتن قدد گیاهان، ریشه ها و حشرات دارند ، بهتر است بستر محل نگهداری آنها از خاک دستی و شن و ماسه به قطر چند اینچ پوشیده شود.

زاد و ولد قرقاول گوش دار آبی: سن بلوغ معمولاً در سال اول است ولی بهترین نتایج نسل کشی در پرندگان بالغ و در حدود سال دوم می باشد. فصل تولید مثل در این نژاد با شروع بهار و بین ماه های آوریل تا ژوئن است. قرقاول ماده در هر دوره و کلاج در حدود ۶ الی ۱۲ عدد تخم می گذارد و زمان جوجه درآوری در حدود ۲۶ روز بعد از خوابیدن ماده بر روی تخمها می باشد. برای خرید تخم نطفه دار قرقاول تماس بگیرید.

فیلمی از قرقاول گوش دار آبی ⇓




قرقاول گوش دار قهوه ای
قرقاول گوش دار قهوه ای

قرقاول گوش دار قهوه ای brown eared pheasant: قرقاول گوش دار قهوه ای جزء خانواده قرقاولهای گوش دار است. از خصوصیات منحصر به فرد قرقاول گوش دار قهوه ای شباهت ظاهری یکسان بین دو جنس نر و ماده این نژاد است، این خصوصیت مشترک بین نژادهای مختلف خانواده قرقاولهای گوش دار است. به قرقاول گوش دار قهوه ای قرقاول منچوری یا منشوری نیز گفته می شود.

شماره تماس شرکت: 09100900674

مشخصات ظاهری قرقاول گوش دار قهوه ای: اندازه قرقاول گوش دار قهوه ای در حدود ۹۶ الی ۱۰۰ سانتیمتر است. از لحاظ ظاهری شباهت زیادی بین دوجنس نر و ماده وجود دارد، ماده ها نسبت به نوع نر جثه کوچکتری دارند، رنگ کلی پر و بال به رنگ مایل به قهوه ای، سر سیاه، پوست صورت لخت و به رنگ قرمز و واجد پرهای به رنگ سفید که مانند نواری از قسمت نوک تا پشت سر از دو طرف صورت کشیده شده است، که بیشتر شباهت به سبیل دارد، می باشند. پرهای نواحی کفل به رنگ سفید، دم بلند و به رنگ سفید است. پاهای پرنده به رنگ قرمز هستند.

خصوصیات رفتاری قرقاول گوش دار قهوه ای: قرقاولهای گوش دار قهوه ای پرندگانی اجتماعی هستند آنها اقلب در دسته ها و کلنی های بزرگ متشکل از ۱۰ الی ۳۰ عدد حتی بیشتر به جزء زمان تولید مثل که تک همسری هستند، زندگی می کنند.

زیستگاه و پراکندگی قرقاول گوش دار قهوه ای: قرقاول گوش دار قهوه ای بومی کشور چین و مناطق شمال چین است ، زیستگاه طبیعی آنها شامل جنگلهای درختان پهن برگ و جنگلهای درختان مخروطی بین ارتفاع ۱۱۰۰ الی ۲۶۰۰ متر از سطح دریا می باشد. معمولاً در فصل زمستان به ارتفاعات پایین تر در حدود ۱۱۰۰ متر از سطح دریا می آیند.

تغذیه قرقاول گوش دار قهوه ای: قرقاول گوش دار قهوه ای عمدتاً پرنده ای گیاه خوار است ، این قرقاولها بیشتر توسط منقار قوی خود اقدام به حفاری زمین و تغذیه از ریشه و قدد گیاهان می کنند. جیره غذایی آنها شامل گیاهان و ریشه، ساقه و برگ گیاهان، جوانه ها، میوه ها، دانه ها، حشرات و کرمها می باشد. در اسارت می توان آنها را از انواع دانه غلات، دان صنعتی طیور، کنسانتره، پلیت قرقاول، سبزیجات و میوه ها تغذیه کرد.

محل نگهداری قرقاول گوش دار قهوه ای: مکان مناسب و مسقف به ابعد حداقل ۱۰ متر مربع با بستری پوشیده شده از مواد طبیعی و عایق مانند خاک دستی ، کاه و کلش و غیره محل مناسبی می باشد. پوشش بستر مانع از نفوظ رطوبت بوده همچنین از پاهای حساس قرقاولها در برابر زمین سفت محافظت می کند.

زاد و ولد قرقاول گوش دار قهوه ای: فصل تولید مثل با شروع بهار و اواسط ماه مارس آغاز می شود. این گونه قرقاول پرندگانی تک همسری هستند. نرها توسط حرکات نمایشی و گستراندن پر و بال خود سعی می کنند نظر ماده ها را به خود جلب کنند، در مرحله بعد از جفت شدن در حدود اوایل ماه آوریل، گوش دار قهوه ای ماده اقدام به لانه سازی بر روی بستر زمین می کند و در هر کلاج و دوره در حدود ۴ الی ۲۰ تخم می گذارد. زمان در آمدن جوجه ها از تخم در حدود ۲۶ الی ۲۷ روز بعد از خوابیدن قرقاول ماده بر روی تخمها می باشد.

وضعیت بقاء قرقاول گوش دار قهوه ای: به علت تخریب زیستگاه، کمبود منابع غذایی و شکار، گونه ای در معرض تهدید به شمار می رود و در لیست قرمز گونه های در حال انقراض جای دارد. همچنین این گونه قرقاول تحت حفاظت کشور چین می باشد.

فیلمی از قرقاول گوش دار قهوه ای ⇓




قرقاول گوش دار سفید
قرقاول گوش دار سفید

قرقاول گوش دار سفید white eared pheasant: قرقاول گوش دار سفید از خانواده قرقاولهای گوشدار می باشد. قرقاول گوش دار سفید در جنوب غرب و جنوب مرکزی تبت چین و شمال اروناچال پرادش هند یافت می شود.

خصوصیات ظاهری قرقاول گوش دار سفید: از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی بین دو جنس نر و ماده قرقاول گوش دار سفید وجود ندارد این خصوصیت منحصر به فرد بین نژادهای مختلف قرقاول می باشد. جنس ماده نسبت به جنس نر کمی کوچکتر بوده و کمی تیره تر است. طول دم در قرقاول گوش دار سفید نسبت به دیگر قرقاولهای گوشدار کوتاه تر است. اندازه قرقاول گوشدار سفید در حدود ۸۶ الی ۹۶ سانتیمتر که در حدود ۴۶ الی ۵۸ سانتیمتر از آن را طول دم پرنده تشکیل می دهد. 

شماره تماس شرکت: 09100900674

خصوصیات رفتاری قرقاول گوش دار سفید: هر چند که همه زیر گونه های مختلف قرقاول گوشدار سفید از لحاظ ظاهری و فنوتیپ شباهت زیادی با هم دارند ولی از لحاظ اکولوژی و رفتاری با هم متفاوت هستند. قرقاولهای گوش دار سفید پرندگانی اجتماعی بوده و قالباً به صورت گله ای و در دسته های بزرگ متشکل از ۱۰ الی ۳۰ عدد حتی بیشتر زندگی می کنند. قرقاول گوش دار سفید گونه ای تک همسری می باشد.

تغذیه قرقاول گوش دار سفید: در طبیعت قرقاول گوش دار سفید از طیف وسیعی از گیاهان، ساقه گیاهان، پوست درختان، برگها و میوه ها و حشرات تغذیه می کند، عمدتاً با منقار قدرتمند خود به حفاری و کندن زمین برای پیدا کردن ریشه گیاهان و حشرات می پردازد. در اسارت می توان آنها را با انواع میوه ها و سبزیجات، حشرات، دانه غلات، دان صنعتی، پلیت قرقاول و کنسانتره تغذیه کرد.

زیستگاه قرقاول گوش دار سفید: زیستگاه طبیعی شامل مناطق کوهستانی و کوهپایه ای و کوه های هیمالیا و جنگلهای درختان مخروطی بین ارتفاعات ۳۵۰۰ الی ۴۳۰۰ متر از سطح دریا و در فصل تولید مثل در ارتفاع ۲۸۰۰ متر از سطح دریا زندگی می باشد.

محل نگهداری قرقاول گوش دار سفید: آنها را می توان در مکانی محصور و مسقف با بستری پوشیده شده از کاه و کلش و یا خاک دستی و شن و ماسه، به مساحت حداقل ۱۰ متر مربع نگهداری کرد.

زاد و ولد قرقاول گوش دار سفید: سن بلوغ در این نژاد در سال دوم زندگی آنها است. قرقاول گوش دار سفید گونه ای تک همسری است. فصل تولید مثل در ماه های آوریل تا ژوئن بوده در این دوره نرها با حرکات نمایشی و گستراندن بالها و دم خود سعی به جلب نظر جنس ماده می کنند، بعد از جفتگیری قرقاول ماده اقدام به لانه سازی کرده و در حدود ۴ الی ۱۱ تخم می گذارد. زمان جوجه در آوری در حدود ۲۴ روز طول می کشد.

وضعیت بقاء قرقاول گوش دار سفید: هر چند که زیستگاه این نژاد در ارتفاعات و مناطق کوهستانی است ولیکن به علت از دست رفتن زیستگاه ها، تخریب منابع طبیعی و جنگلها و شکار بی رویه گونه ای در معرض تهدید و در لیست قرمز گونه های در معرض انقراض قرار دارد.

فیلمی از قرقاول گوش دار سفید ⇓

 
 
 



قرقاول مسی
قرقاول مسی

قرقاول مسی copper pheasant: قرقاول مسی از دسته قرقاولهای دم داز به شمار می رود و از مهمترین نژادهای گونه قرقاولهای دم دراز محسوب می شود و با نام قرقاول دم دراز مسی نیز شهرت دارد. در ایران این نژاد قرقاول را با نام قرقاول سیمین می شناسند.

خصوصیات ظاهری قرقاول مسی: اندازه قرقاول مسی نر ۸۷ الی ۱۳۶ سانتیمتر است، قرقاول نر این نژاد دم بلند و زیبایی دارد که تقریباً دو برابر طول بدن آن است. اندازه قرقاول مسی ماده در حدود ۵۱ الی ۵۴ سانتیمتر است. قرقاول مسی نر به رنگ قهوه ای مایل به قرمز مسی که با تابش کوچکترین اشعه نور می درخشد و به رنگ طلایی و مسی براق و درخشنده در می آید.

تغذیه قرقاول مسی: قرقاول مسی پرنده ای همه چیز خوار بوده و رژیم غذایی آنها در اسارت شامل بذر و دانه گیاهان کف جنگل، کرم خاکی، حشرات و لارو حشرات ، خرچنگهای کوچک و میوه های وحشی است. در اسارت نیز می توان این قرقاولها را با دانه انواع غلات، دان صنعتی طیور، پلیت قرقاول و کنسانتره و میوه ها و سبزی های تازه تغذیه کرد.

پراکندگی و زیستگاه قرقاول مسی: قرقاول مسی بومی کشور ژاپن و جزایر هونشو، شیکوکو و کیوشو در ژاپن است. زیستگاه قرقاول مسین شامل مناطق کوهستانی و جنگلهای متراکم درختان پهن برگ و مخروطی در ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا است.

وضعیت بقاء قرقاول مسی: روزگاری قرقاول مسی در زیستگاه طبیعی خود از جمعیت مناسبی برخوردار بود ولی امروزه به علت تخریب زیستگاه ها و آلودگی هوا، شکار در وسعت زیاد به عنوان نوعی ورزش و تفریح، گونه ای در معرض تهدید به شمار می رود. امروزه قرقاول مسی پرنده ای نادر است و به ندرت در زیستگاه طبیعی خود مشاهده می شود.

محل نگهداری قرقاول مسی: با توجه به جثه و دم بلند قرقاول مسی هرچه فضای نگهداری قرقاول مسی بزرگتر باشد برای حفظ سلامت پرنده و فعالیت های زیستی و تولید مثلی مناسبتر است. برای نگهداری یک جفت از این نژاد به فضایی بالغ بر حداقل ۱۰ متر مربع به بالا نیاز است. مکان نگهداری بهتر است با مسالح طبیعی و تخته سنگ و درختچه تزئین شود تا هر چه بیشتر محیط شبه طبیعی شود، محیط شبه طبیعی برای تولید مثل و استتار قرقاولها مناسب می باشد.

زاد و ولد قرقاول مسی: سن بلوغ در حدود سال اول است. شروع زمان تولید مثل این قرقاولها با شروع فصول گرم سال بوده، در طول این دوره قرقاولهای نر با حرکات عاشقانه و نمایشی سعی به جلب ماده ها دارند. زمان در آمدن جوجه ها در حدود ۲۴ الی ۲۵ روز می باشد. قرقاولهای نر این نژاد نسبت به ماده ها رفتار تهاجمی و خشن و سلطه گری دارند توصیه می شود بیش از یک ماده به اعضای هر قرقاول نر در یک مکان در نظر گرفته شود همچنین در محل نگهداری فضاهای شبه طبیعی با شاخ و برگ، درختچه های طبیعی و تخته سنگ قرار داده شود تا قرقاول ماده بتواند در آن استتار کند.  

شماره تماس شرکت: 09100900674

فیلمی از قرقاول مسی ⇓

 
 
 
 



قرقاول الیوت
قرقاول الیوت

فروش تخم نطفه دار قرقاول الویوت

قرقاول الیوت Elliot’s pheasant: قرقاول الیوت بومی جنوب شرق کشور چین و رودخانه یانگ تسه است، زیستگاه قرقاول الیوت شامل مناطق سرسبز، جنگلی و نیمه گرمسیری، کوه پایه ای و جنگلهای متراکم و درختان پهن برگ بین ارتفاع ۲۰۰ الی ۱۹۰۰ متر از سطح دریا می باشد. قرقاولهای الیوت پرندگانی مقاوم بوده، این نژاد به واسطه دم بلندی که دارد جزء دسته قرقاولهای دم دراز به شمار می رود.

خصوصیات ظاهری قرقاول الیوت: قرقاول الیوت نر در حدود ۸۰ سانتیمتر طول دارد که ۳۱ سانتیمتر از آن طول دم پرنده را تشکیل می دهد. الیوت نر به رنگ قرمز مایل به قهوه ای بوده و واجد تاج بلوطی شکل به رنگ مایل به قهوه ای هستند، گردن به رنگ سفید است، چانه و گلو به رنگ سفید و سیاه بوده، پوست صورت و نواحی دور چشم به رنگ قرمزاست، نواحی شکم به رنگ سفید، دم بلند با خطوط موجدار افقی به رنگ سیاه سفید و قهوه ای و پاهای پرنده به رنگ خاکستری است.

پراکندگی قرقاول الیوت: پراکندگی جنوب شرق کشور چین می باشد.    

شماره تماس شرکت: 09100900674

وضعیت بقاء قرقاول الیوت: قرقاول الیوت به علت تخریب زیستگاه های طبیعی، تخریب جنگلها و قطع درختان به علت تقاضا برای چوب، توسعه و پیشرفت کشاورزی و شکار آنها به عنوان غذا، از گونه های در معرض تهدید محسوب می شود و در لیست قرمز گونه های در معرض انقراض قرار گرفته است.

محل نگهداری قرقاول الیوت: پرنده ای مقاوم بوده و نسبت به سرما و دمای پایین هوا مقاوم است، مکان نگهداری از آنها باید بزرگ باشد و محیطی شبه طبیعی بوده و توسط مواد طبیعی و تخته سنگ و درختچه ها تزئین شود. برای نگهداری از یک جفت نیاز به مکانی محصور و طوری و مسقف و عایق به مساحت حداقل ۱۰ متر مربع با بستری پوشیده شده از مواد عایق طبیعی مانند کاه و کلش و خاک دستی نیاز است. همچنین نسبت به تابش آفتاب و نور شدید حساس است، توصیه می شود از آنها در محل سایه نگهداری شود.

تغذیه قرقاول الیوت: این ماکیان پرندگانی همه چیز خوار می باشند و در حیات وحش جیره غذایی آنها شامل: انواع دانه ها، انواع برگها، توتها، میوه های وحشی، حشرات و لارو حشرات است.

زاد و ولد قرقاول الیوت: سن بلوغ در این نژاد در حدود یک الی دو سالگی است. فصل تولید مثل با شروع فصول گرم سال آغاز می شود. قرقاولهای الیوت نر پرندگانی چند همسری می باشند و در طول دوره تولید مثل قرقاول نر وظیفه بارور کردن تخمها را دارد و در طول دوره جوجه در آوری و پرورش جوجه ها نقشی ندارد. در هر کلاج و دوره تخمگذاری قرقاول ماده ۴ الی ۱۲ تخم و به طور میانگین ۵ الی ۸ تخم گذاشته و زمان در آمدن جوجه ها در حدود ۲۳ روز بعد از خوابیدن قرقاول ماده بر روی تخمها به طول می کشد.

فیلمی از قرقاول الیوت ⇓




قرقاول سیامی
قرقاول سیامی

قرقاول سیامی Siamese fireback pheasant: قرقاول سیامی بومی مناطق جنوب شرق آسیا، شرق کشور میانمار، مرکز و شرق کشور تایلند، مرکز و جنوب کشور لائوس، شمال و مرکز کشور کامبوج و مرکز کشور ویتنام است. قرقاول سیامی پرنده ملی کشور تایلند می باشد.

خصوصیات ظاهری قرقاول سیامی: طول قرقاول سیامی نر در حدود ۸۰ سانتیمتر که ۳۳ الی ۳۶ سانتیمتر از آن طول دم پرنده است، این نژاد با جثه نسبتاً بزرگ است، رنگ کلی بدن خاکستری است، سیامی واجد تاج زیبا و بزرگ به رنگ سیاه و بنفش و سفید به طول ۹ سانتیمتر بر روی سر است که در مواقع بروز خطر و وقتی پرنده هیجان زده است به صورت بر افراشته در می آید، عنبه چشم به رنگ سیاه بوده ، دم بلند و به صورت منحنی به رنگ سیاه با حاشیه به رنگ آبی فولادی است ، پاهای پرنده بلند و به رنگ قرمز می باشد.

زیستگاه طبیعی قرقاول سیامی: شامل جنگلهای سبز و نیمه سبز، جنگلهای بامبو است. اکثراً در مناطق با ارتفاع ۵۰۰ الی ۸۰۰ متر از سطح دریا و گاهی اوقات تا ۱۱۵۰ متر ارتفاع از سطح دریا یافت می شوند.

وضعیت بقاء قرقاول سیامی: با توجه به از دست رفتن زیستگاه های طبیعی قرقاول سیامی و شکار بیش از حد، در لیست گونه های در معرض تهدید قرار دارد.

محل نگهداری قرقاول سیامی: به حداقل فضایی در حدود ۱۰ متر مربع نیاز است. به علت اینکه قرقاولها پرندگانی بدقلق دیر جلدی هستند و در صورتی که در محیط باز آزاد باشند معمولاً فرار می کنند حتماً باید مکان نگهداری از آنها فضای محصور و پوشیده شده از طوری فلزی و مسقف باشد، همچنین برای حفظ سلامت پاهای قرقاول سیامی و جلوگیری از نفوذ رطوبت باید بستر محل نگهداری پوشیده شده از مواد عایق طبیعی مانند کاه و کلش و یا خاک دستی باشد.   

شماره تماس شرکت: 09100900674

تغذیه قرقاول سیامی: تصور می شود قرقاول سیامی پرنده ای همه چیز خوار است و در زیستگاه طبیعی خود از دانه ها، میوه ها، توت ها، حشرات، لارو حشرات و خرچنگهای کوچک روی زمین تغذیه می کند. در اسارت نیز می توان این ماکیان را با جیره ای شامل: دانه غلات ، دان صنعتی ماکیان، پلیت قرقاول، کنسانتره، حشرات زنده، میوه ها و سبزیجات تازه تغذیه کرد.

زاد و ولد قرقاول سیامی: فصل تولید مثل در زیستگاه طبیعی با شروع فصول گرم سال بین ماه های آوریل تا ژوئن است ، در طول این دوره سیامی نر با انجام رفتارهای تولید مثلی و حرکات نمایشی سعی در جلب نظر سیامی ماده دارد. سیامی ماده در هر کلاج تخمگذاری در حدود ۴ الی ۸ عدد تخم می گذارد ، زمان در آمدن جوجه ها از تخم ۲۴ الی ۲۵ روز بعد از خوابیدن ماده بر روی تخمها می باشد.

فیلمی از قرقاول سیامی ⇓

 



قرقاول میکادو
قرقاول میکادو

قرقاول میکادو pheasant Mikado: قرقاول میکادو جزء دسته قرقاولهای دم دراز محسوب می شود. این نژاد قرقاول بومی کشور تایوان است، زیستگاه طبیعی این نژاد قرقاول شامل مناطق مرکزی تایوان و کوهستانهای پوشیده شده از درختچه های انبوه، درختان بامبو و درختان سوزنی برگ در ارتفاع ۱۶۰۰ الی ۳۲۰۰ متر از سطح دریا می باشد. قرقاول میکادو از پرندگان دسته، پرندگان زینتی در نظر گرفته می شود.

فروش ویژه بهار تخم نطفه دار قرقاول

شماره تماس شرکت: 09100900674

خصوصیات ظاهری قرقاول میکادو: جنس نر قرقاول نژاد میکادو به رنگ آبی ارغوانی مایل به تیره و براق همراه با پرهای به رنگ سفید که در نواحی بالها، کپل و به خصوص در ناحیه دم پرهای با خطوط افقی به رنگ سفید مشهود است، می باشد. دم میکادوی نر بسیار بلند بوده و در حدود ۷۰ سانتیمتر طول دارد. پوست صورت در دو جنس مذکر و مونث قرقاول میکادو به رنگ قرمزاست.

محل نگهداری قرقاول میکادو: محل مناسب برای نگهداری قرقاول میکادو باید مکانی مسقف و عایق در برابر شرایط آب و هوای با دیواره های محصور و با بستر پوشیده شده از مواد طبیعی شامل: کاه و کلش یا خاک دستی و غیره به مساحت حداقل ۱۰ متر مربع باشد.

تغذیه قرقاول میکادو: قرقاول میکادو، مانند دیگر گونه های دسته قرقاولهای دم دراز، جیره غذایی آنها شامل: میوه های وحشی، توتها، جوانه گلها، دانه ها، گیاهان سرخسی و حشرات می باشد. در اسارت نیز جیره غذایی قرقاول میکادو می تواند شامل: انواع دانه ها، دان صنعتی، ذرت خورد شده، کنسانتره، پلیت قرقاول، دانه پارس، میوه ها، سبزیجات تازه و حشرات باشد.

زاد و ولد قرقاول میکادو: سن بلوغ درحدود یکسالگی می باشد. فصل تولید مثل در قرقاول میکادو با شروع بهار و فصل گرما آغاز می شود. در طول این دوره نرها اقدام به جفتیابی کرده و با نمایش پر و بال و دم خود در برابر ماده ها و حرکات نمایشی و جلو و عقب رفتنها سعی می کنند نظر قرقاول ماده را به خود جلب کنند. تعداد تخمگذاری در حدود ۵ الی ۱۵ عدد است. زمان در آمدن جوجه ها از تخم بعد از خوابیدن قرقاول ماده بر روی تخمها در حدود ۲۶ الی ۲۸ روز طول می کشد.

 وضعیت بقاء قرقاول میکادو: قرقاول میکادو به علت تخریب شدید زیستگاه های طبیعی، رانش زمین و تخریب جنگلها و کوهستانها و افزایش زیر ساختهای شهری و حجوم آن به مناطق طبیعی و زیستگاه آنها، گونه ای در خطر انقراض بوده و از جمعیت کمی در طبیعت برخوردار است.

فیلمی از قرقاول میکادو ⇓




قرقاول کالیج
قرقاول کالیج

قرقاول کالیج Kalij Pheasant: قرقاول نژاد کالیج بومی کوهپایه های هیمالیا است. زیستگاه طبیعی این نژاد قرقاول شامل بیشه زارها، تپه ها و جنگلهای متراکم می باشد. 

شماره تماس شرکت: 09100900674

مشخصات ظاهری قرقاول کالیج: جنس نر زیر گونه های قرقاول کالج که در دسته اول قرار می گیرند و بیشتر در مناطق غربی پراکنده اند، به رنگ آبی تیره و سیاه براق که در ناحیه کپل با پرهای سفید آمیخته می شود است و تاج به رنگ آبی تیره و سیاه براق می باشد. اندازه در جنس نر در حدود ۶۳ الی ۷۴ سانتیمتر و در جنس ماده ۵۰ الی ۶۰ سانتیمتر می باشد.

محل نگهداری قرقاول کالیج: برای نگهداری از یک جفت قرقاول کالیج به مکانی محصور و فنس کشیده شده و مسقف با بستری پوشیده شده از مواد عایق طبیعی مانند: کاه و کلش، خاک دستی، شن و ماسه، سبوس و غیره به مساحت حداقل ۱۰ متر مربع نیاز می باشد. قرقاولهای کالیج پرندگانی مقاوم هستند بهتر است ماده ها از ماده های دیگر و نرها از نرهای دیگر به طور مجزا نگهداری شوند زیرا ممکن است بین همجنسها تنش و درگیری به وجود آید. 

تغذیه قرقاول کالیج: در زیستگاه طبیعی بیشتر از حشرات ، دانه گیاهان و میوه های وحشی تغذیه می کند، در اسارت نیز می توان این قرقاول را با انواع دانه غلات، دان صنعتی ماکیان، کنسانتره، پلیت قرقاول، سبزیجات تازه و… تغذیه کرد.

زاد و ولد قرقاول کالیج: در زیستگاه طبیعی و محیطهای باز زاد و ولد و تخمگذاری در فصول گرم سال و با شروع بهار آغاز می شود ولی در محیطهای محصور و بسته با شرایط زیستی و دمایی مناسب در تمامی طول سال امکان زاد و ولد وجود دارد. تعداد تخمگذاری در طول یک سال ۱۲ الی ۲۴ عدد است و زمان درآمدن جوجه ها از تخم در حدود ۲۵ روز بعد از خوابیدن ماده بر روی تخمها می باشد.

فیلمی از قرقاول کالیج ⇓




تخم نطفه دار قرقاول نقره ای
قرقاول نقره ای

قرقاول سیلور (نقره ای) SilverPheasant: بومی کشور چین، مناطق مرکزی کشور تایلند، غرب کشور کامبوج، کشور ویتنام، شمال شرق کشور برمه است. قرقاول سیلور ماکیانی مقاوم در برابر بیماریها و انواع شرایط آب و هوایی می باشند. این نژاد قرقاولها به راحتی تکثیر می شوند و بسیار اجتماعی می باشند از این رو نگهداری از آنها آسان است.

مشخصات ظاهری قرقاول سیلور: رنگ پرهای بدن جنس نر قرقاول سیلور در نواحی قفا، پشت و دم به رنگ سفید همراه با خطوط سیاه است و پرهای نواحی شکم، سینه، گلو و تاج به رنگ سیاه است. پوست صورت و آویزه های گوش به رنگ سرخ است.

محل نگهداری قرقاول سیلور: جهت نگهداری از یک جفت قرقاول سیلور حداقل به فضایی محصور با بستری پوشیده شده از موادی مانند: کاه و کلش، خاک دستی و سبوس و… به ابعاد ۱۰ متر مربع نیاز است. بستر مناسب عایق مناسبی در برابر سرما و رطوبت است. پاهای ماکیانی مانند قرقاول بسیار حساس است بنابرین استفاده از بستر مناسب بر روی زمین سفت مکان نگهداری قرقاولها الزامی است.

تغذیه قرقاول سیلور: تغذیه این ماکیان در زیستگاه طبیعی خود از حشرات، گیاهان و دانه گیاهان و میوه های وحشی است، در اسارت نیز می توان از خوراک صنعتی ماکیان، پلیت قرقاول، کنسانتره، دانه غلات و انواع سبزیجات در جیره غذایی آنها استفاده کرد.

سن بلوغ قرقاول سیلور: سن بلوغ در قرقاول سیلور در حدود ۲ سالگی می باشد هر چند ممکن است در سن ۱ سالگی نیز به بلوغ و باروری برسد. 

شماره تماس شرکت: 09100900674

زاد و ولد قرقاول سیلور: زاد و ولد قرقاول سیلور در محیطهای طبیعی با شروع بهار و فصول گرم سال است ولی در محیط های بسته و سرپوشیده با شرایط دمایی و زیستی مناسب در کلیه فصول سال امکان زادآوری وجود دارد. تعداد تخمهای گذاشته شده در یک سال ۱۵ الی ۲۰ عدد تخم می باشد. زمان درآمدن جوجه ها از تخمها در حدود ۲۶ روز بعد از خوابیدن پرنده ماده بر روی تخمها می باشد.

فیلمی از قرقاول سیلور ⇓




تخم نطفه دار قرقاول آمریکایی حلقه ای
قرقاول آمریکایی

قرقاول آمریکایی گردن حلقه ای Ring necked Pheasant: یکی از قدیمی ترین نژادهای قرقاول محسوب می شود و از اصلی ترین و اصیل ترین نژادهای قرقاول به شمار می رود. این ماکیان بومی مناطق جنگلی و کوهستانی شرق اروپا و کشور ترکیه می باشند. به این نژاد قرقاول، قرقاول معمولی و قرقاول آمریکایی نیز گویند. تفاوت این نژاد قرقاول با قرقاول اصیل ایرانی در وجود طوق گردنی به رنگ سفید است، از این رو این نژاد را گردن حلقه ای می خوانند.  

شماره تماس شرکت: 09100900674

مشخصات ظاهری قرقاول آمریکایی : جنس نر قرقاول گردن حلقه ای به رنگ قهوه ای و طلایی همراه با لکه هایی به رنگ سیاه است. گردن مایل به بنفش می باشد. وجه تمایز این نژاد با دیگر نژادهای قرقاول وجود طوق گردنی به رنگ سفید است که آن را از دیگر قرقاولها متمایز می کند. اطراف چشم و گوشواره به رنگ سرخ است.

محل نگهداری قرقاول آمریکایی: هر چه فضای مکان نگهداری از قرقاولها وسیع تر باشد برای حفظ سلامت، فعالیت زیستی و زاد و ولد بهتر است، به طور کلی جهت نگهداری یک جفت قرقاول گردن حلقه ای به فضایی بالغ بر ۱۰ متر مربع نیاز است. در محل نگهداری باید از پوشش و بستر مناسب به عنوان عایق رطوبت ، سرما و حفظ سلامت پای این ماکیان استفاده کرد. جنس بستر می تواند از موادی مانند: کاه و کلش، خاک دستی، شن و ماسه، علوفه، سبوس و… باشد.

تغذیه قرقاول آمریکایی: در زیستگاه اصلی این ماکیان از موادی مانند: سبزیجات و میوه ها، دانه ها و حشرات تغذیه می کند. در اسارت نیز در تغذیه این قرقاول می توان از موادی مانند: دانه صنعتی ماکیان، پلیت های آماده قرقاول تخم نطفه دار قرقاول، کنسانتره، دانه غلات، دانه پارس و سبزیجات تازه استفاده کرد.

تولید مثل قرقاول آمریکایی: در محیط طبیعی و فضای باز با شروع بهار اقدام به جفت یابی می کتد ، در اسارت و فضای بسته با شرایط زیستی مناسب در طول سال امکان زاد و ولد وجود دارد.

تعداد تخم ها قرقاول آمریکایی: تعداد تخمگذاری در طول سال ۶۰ الی ۹۰ تخم می باشد.

زمان تولد جوجه ها قرقاول آمریکایی: زمان تولد جوجه ها از تخمها در حدود ۲۴ روز بعد از خوابیدن جنس ماده بر روی تخمها است.

فیلمی از قرقاول آمریکایی گردن حلقه ای ⇓




تخم نطفه دار قرقاول سوین
قرقاول سوین

قرقاول سوین هو Swinhoe Pheasant: بومی کشور تایوان است. نگهداری از این نژاد قرقاول به علت نیاز کم به فضای نگهداری و تولید مثل آسان حتی در محیطهای کوچک کار بسیار آسانی است از این رو نگهداری از آن به افراد مبتدی و بی تجربه توصیه می شود. قرقاولهای سوین هو ماکیان مقاومی می باشند، جنس نر این نژاد قرقاول واجد رنگهای متالیک و براق بوده و به علت نگهداری، تکثیر و پرورش آسان نسبت به دیگر نژادهای قرقاول زینتی، مورد توجه مجموعه داران قرار گرفته است و از جمعیت و شمار خوبی برخوردار است.

محل نگهداری قرقاول سوین: جهت نگهداری از یک جفت قرقاول سوین هو حداقل به فضایی بالغ بر ۱۰ متر مربع نیاز است، هرچه فضای نگهداری بزرگتر باشد از لحاظ نگهداری، حفظ سلامت پرنده، پرورش و تکثیر مناسب تر می باشد.

تغذیه: قرقاول سوین هو در زیستگاه طبیعی خود از گیاهان و میوه ها، حشرات و بذر گیاهان تغذیه می کند. در اسارت نیز می توان در تغذیه آنها از دان صنعتی مرغداری، کنسانتره، پلیت قرقاول، دانه پارس، دانه غلات و سبزیجات تازه بهره برد.

سن بلوغ قرقاول سوین: سن بلوغ در حدود ۲ سالگی می باشد.

تولید مثل قرقاول سوین: در محیط طبیعی با شروع بهار و در اردیبهشت ماه و در محیط مسقف و سر پوشیده با شرایط زیستی مناسب در تمام طول سال امکان تخمگذاری وجود دارد تخم نطفه دار قرقاول

تعداد تخمها قرقاول سوین: ۱۲ الی ۲۴ عدد تخم در طول سال.1

زمان تولد جوجه های قرقاول سوین: زمان در آمدن جوجه ها از تخم ۲۵ روز بعد از خوابیدن جنس ماده بر روی تخمها است.      

شماره تماس شرکت: 09100900674

فیلمی از قرقاول سوین هو ⇓




تخم نطفه دار قرقاول سبز
قرقاول سبز

قرقاول سبز  Green Pheasant: بومی کشور ژاپن است از این رو به آن قرقاول سبز ژاپنی نیز می گویند، این قرقاول پرنده ملی کشور ژاپن محسوب می شود. این نژاد از ماکیان با نام قرقاول سبز کانادایی نیز شهرت دارند.  

شماره تماس شرکت: 09100900674

خصوصیات ظاهری قرقاول سبز: از لحاظ ظاهری پرنده نر با ظاهری پوشیده شده از پرهای مایل به سبز، کمر و کتف پوشیده شده از لکه های موجی به رنگ قهوه ای و سبز و پشت به رنگ سبز روشن و پرهای سینه به رنگ سبز تیره بوده، پرهای نواحی گردن به رنگ بنفش می باشد. در نواحی اطراف چشم واجد لکه به رنگ سرخ است و دم به رنگ سبز ارغوانی می باشد.

سن بلوغ قرقاول سبز: سن بلوغ در حدود سال اول می باشد.

زاد و ولد قرقاول سبز: تولید مثل در قرقاول سبز در محیط طبیعی و یا زیستگاه اصلی در فصول گرم سال و در اواخر فروردین آغاز می شود. همچنین در اسارت و محیط بسته در صورت شرایط مناسب در تمامی فصول امکان تولید مثل وجود دارد.

تعداد تخمگذاری قرقاول سبز: تعداد تخمها در طول یکسال در حدود ۶۰ ال ۹۰ تخم نطفه دار قرقاول می باشد.

زمان تولد جوجه ها قرقاول سبز: زمان در آمدن جوجه ها از تخم در حدود ۲۳ الی ۲۵ روز بعد از خوابیدن پرنده ماده بر روی تخمها می باشد.

محل نگهداری قرقاول سبز: جهت نگهداری از یک جفت قرقاول سبز نیاز به فضایی سر پوشیده و محصور به مساحت حداقل ۱۰ متر مربع می باشد و باید بستری از مواد طبیعی مانند شن و ماسه، خاک دستی، پوشال چوب، کاه و کلش و یا علوفه خشک فرآهم کرد، بستر مناسب مانع و عایق در برابر نفوظ رطوبت و سرما است.

تغذیه قرقاول سبز: قرقاول سبز را می توان با انواع دانه غلات، دانه پارس، پلیت قرقاول، دان مرغداری و کنسانتره به همراه سبزیجات تازه تغذیه کرد.

فیلمی از قرقاول سبز ⇓




تخم نطفه دار قرقاول طلایی
قرقاول بلژیکی

تخم نطفه دار قرقاول قرقاول بلژیکی طلایی Golden Pheasant: بومی مناطق جنوب شرق آسیا و کشور چین می باشد، از اینرو آنرا قرقاول چینی نیز می نامند. قرقاول طلایی بین عموم مردم با نام قرقاول بلژیکی نیز شهرت دارد. پرنده ای مقاوم بوده و به راحتی قابل تکثیر می باشد از اینرو بهترین گذینه برای افراد مبتدی است.

شماره تماس شرکت: 09100900674

خصوصیات ظاهری قرقاول بلژیکی: طول بدن جنس نر قرقاول طلایی بین ۹۰ الی ۱۰۰ سانتیمتر بوده، معمولاً در این نوع ماکیان طول دم دو سوم از طول بدن نر را تشکیل میدهد. نرها به رنگ سرخ بلوطی گردن به رنگ نارنجی و واجد تاج به رنگ زرد طلای می باشد. در جنس نر  این ماکیان جهش رنگی زیادی وجود دارد. رنگ بدن در جنس ماده به رنگ خاکستری بوده و در دو جنس نر و ماده رنگ پا و منقار به رنگ زرد است.

فصل جفت یابی در محیط طبیعی اواسط فروردین و اردیبهشت ماه است. سن بلوغ ۱ الی ۲ سالگی می باشد و تعداد تخمگذاری در هر کلاج و دوره ۸ الی ۱۲ عدد می باشد. مدت در آمدن جوجه ها از تخم ۲۲ الی ۲۳ روز بعد از خوابیدن ماده بر روی تخمها می باشد.

محل نگهداری قرقاول بلژیکی: جهت نگهداری از قرقاول طلایی نیاز به فضای محصور و پوشیده با بستری پوشیده شده از شن و یا خاک دستی، کاه و کلش و غیره، به ابعاد حد اعقل ۱۰ متر مربع می باشد. حتماً از بستر مناسب و طبیعی در محل نگهداری قرقاول ها استفاده شود زیرا پاهای ماکیان بسیار حساس است.

تغذیه قرقاول بلژیکی: در محیط طبیعی قرقاول طلایی چینی از انواع دانه ها و حشرات و میوه های تازه و سبزیجات تغذیه می کند در اسارت نیز می توان از انواع دانه ها و غلات، دانه صنعتی و ذرت خورد شده و پلیت مخصوص قرقاول و کنسانتره بهره برد.

فیلمی از قرقاول بلژیکی طلایی ⇓




تخم نطفه دار قرقاول ریوز
قرقاول ریوز

تخم نطفه دار قرقاول قرقاول ریوز Reeve’s Pheasant: خواستگاه اصلی قرقاول ریوز، کشور چین، قسمتهای مرکزی کشور چین است و زیستگاه طبیعی آنها شامل مناطق و نواحی جنگلی و کوهستانی می باشد. 

شماره تماس شرکت: 09100900674

خصوصیات ظاهری قرقاول ریوز: قرقاول ریوز، زیبا و فریبنده با پرهایی به رنگ قهوه ای براق، و خال های سفید و سیاه، پرهای نواحی صورت به رنگ سفید به همراه نوار سیاه رنگی که از منقار تا پشت سر کشیده شده است. تخم نطفه دار قرقاول دارای طوق گردنی و دمی زیبا و بلند که در حدود۱۵۰ سانتیمتر می رسد می باشد. پاها به رنگ خاکستری و نوک به رنگ سفید است. این گونه قرقاول به خاطر شکل ظاهری زیبا به عنوان پرنده زینتی مورد توجه دوستداران پرندگان زینتی و مجموعه داران قرار گرفته است.

تغذیه قرقاول ریوز: در طبیعت دانه ها، میوه ها و حشرات. در اسارت می توان در تغذیه این گونه قرقاول از ترکیبی از دان صنعتی قرقاول، کنسانتره و سبزیجات استفاده کرد.

محل نگهداری قرقاول ریوز: از آنجایی که پاهای قرقاول حساس بوده و همچنین برای حفظ سلامتی و تمیزی پرها بستر مناسب پوشیده از شن و ماسه نرم یا پوشال و کلش می باشد. به علت دم بلند و جثه، حداقل فضا برای نگهداری یک جفت قرقاول ریوز ۱۰ متر مربع به بالا می باشد تخم نطفه دار قرقاول. همچنین برای حفظ سلامت پر در نواحی دم بهتر است محل نگهداری فضای مدور و بدون گوشه باشد تا از شکستن پرهای دم پیشگیری شود.

فصل زاد و ولد قرقاول ریوز: اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه.

تعداد تخمگذاری قرقاول ریوز: تعداد تخمگذاری در سال ۱۴ تا ۲۸ تخم و زمان در آمدن جوجه ها از تخم ۲۵ روز می باشد.

فیلمی از قرقاول ریوز ⇓




تخم نطفه دار قرقاول
قرقاول آمهرت

قرقاول لیدی آمهرت Ladya amhersts pheasant: این نژاد بین مجموعه داران و فاروم های نگهداری قرقاول و پرندگان زینتی در سراسر جهان، گونه ای شناخته شده است. قرقاول لیدی آمهرت در سال ۱۸۲۸ میلادی توسط حکمران بنگال به نام “آمهرت” به کشور انگلستان فرستاده شد و در دوره حکمرانی ناپلئون بناپارت به کشور فرانسه وارد شده است. علت نامگذاری آمهرت برای وی هم برگرفته از نام پادشاه بنگال (آمهرت) می باشد. لیدی آمهرت ها قرقاول هایی زیبا به همراه پر و بال و دم با شکوهی هستند.

شماره تماس شرکت: 09914325076

خصوصیات ظاهری قرقاول آمهرت: قرقاول لیدی آمهرت نر در زمان بلوغ کامل که معمولاً در دو سالگی می باشد، در حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر از نوک تا انتهای دم طول دارند و در حدود ۸۰ سانتیمتر طول دم آنها می باشد. سر و صورت  و گردن به رنگ سیاه متمایل به سبز و براق به همراه لکه هایی به رنگ سیاه است،  بر روی سر واجد تاج کوتاه و سفت به رنگ قرمز است.

محل نگهداری قرقاول آمهرت بستر توری پوشیده از خاک دستی، یا پوشال چوب، یا ماسه و مانند آن، تا در برابر رطوبت مسون باشد، همچنین پاهای قرقاول سانان نسبت به زمین صاف وصیغلی مانند بتون و یا سرامیک حساس است. حداقل فضا برای نگهداری یک جفت قرقاول با توجه به طول دم به خصوص در نرها حداقل ۴ متر مربع به بالا می باشد. همچین بهتر است برای حفظ پرهای دم از شکستگی شکل فضای نگهداری مدور و بدون زاویه و گوشه باشد.

تغذیه قرقاول آمهرت: در طبیعت انواع دانه ها حشرات و لارو آنها، میوه های گوشتی، سبزیجات و گیاهان است. در اسارت دان صنعتی قرقاول به همراه کنسانتره، میوه جات و سبزیجات تازه، بهتر است جیره قرقاول ها نسبت به ماکیان دیگر مانند مرغ، غنی تر و با درصد پروتئین بالاتری باشد به خصوص در فصل زاد و ولد، جیره باید غنی و با پروتئین بالا باشد.

زاد و ولد قرقاول آمهرت: به طور طبیعی و در محیط باز شروع فصل تولید مثل قرقاول لیدی آمهرت ابتدای بهار تا اواسط پاییز می باشد. سن بلوغ در حدود ۲ سالگی و تعداد تخمگذاری در سال ۲۵ تا ۵۰ عدد است. در هر کلاج تخمگذاری در حدود ۶ تا ۱۲ عدد تخم می گذارد و بر روی آنها می خوابد، زمان لازم برای در آمدن جوجه ها از تخم ۲۲ تا ۲۴ روز است.

زیستگاه قرقاول آمهرت: به طور آزاد و طبیعی در مناطق با ارتفاع زیاد، کوهستانی و جنگلهای بامبو، مناطق جغرافیایی که بومی آن است زیست می کند.

پراکندگی قرقاول آمهرت: بومی کشورهای چین و جنوب غرب آن، میانمار و شمال میانمار و تبت هستند ولی به صورت مصنوعی در بریتانیا، نیوزلند تا هاوایی رها سازی شده و بومی گردیده است.

تغذیه قرقاول
در محیط طبیعی قرقاول سیلور از انواع دانه ها و حشرات و میوه های تازه و سبزیجات تغذیه می کند در اسارت نیز می توان از انواع دانه ها و غلات ،دان با پروتیئن بالا، مولتی ویتامین و ویتامینه ها بهره برد.

برای خرید و مشاوره و راهنمایی تماس بگیرید: 09100900674

عرضه جوجه قرقاول دربرغی فصل ها

تخم نطفه دار قرقاول
قرقاول امریکایی

 تخم نطفه دار طوطی

فروش تخم نطفه دار کبک

برچسب خورده برای: